سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقان علی
قالب وبلاگ

از نشانه های ظهور : کف دست روشنی که در فضا ظاهر می شود

(به گزارش خبرگزاری مهر:  تلسکوپ چاندرا به تازگی تصویری شگفت انگیز از سحابی را به ثبت رسانده و به زمین ارسال کرده است که مشابه دست انسان بوده و تمامی انگشتان دست در آن قابل تشخیص است... )

بقیه مطالب+عکس در ادامه مطلب

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 89/7/28 ] [ 1:37 عصر ] [ HM411250 ] [ نظر ]

 

 

 

سخنرانی استاد پناهیان در مرود نشانه های آن متنش خیلی طولانیه اما فایل صوتی در ادامه مطلب


 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 3:17 عصر ] [ HM411250 ] [ نظر ]

ورود ماسون ها به صورت علنی به ایران

ماسونی بودن قسمتی از معماری ساختمان یک موسسه یا نهاد (و یا حتی کل آن) دلیل بر ماسون بودن سازندگان و یا صاحبان آن نیست ...
ضمن این که یک بنای ماسونی در کوچکترین جزئیات هم ماسونیست و نه فقط در ظاهر!
از نظر ما این شباهتها در بیش از نود درصد موارد فقط و فقط تقلید هستند و ما سعی ...

آگاه باشید به درون ایران هم نفوذ مردن

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/7/26 ] [ 3:3 عصر ] [ HM411250 ] [ نظر ]

درباره ی سفیانی !!!!!


قبلا راجب سفیانی و اینکه چه خصوصیاتی دارد به بحث پرداختیم ولی دوستی سوال کرده بودند که آیا سفیانی نیز شخصیتی شناخته شده دارد ( به فول عامیانه ی خودمان سفیانی کیه )

باید عرض کنم خدمتتون که متاسفانه ما عکسی از خود سفیانی نداریم ولی عکس کسی که نشانه هایی ازسفیانی را در صورت شخصی  دیده است را داریم ..«ما نگفتیم فلانی همونه»

 

در سفری که حقیر (سید عباس موسوی مطلق) همراه ایشان به مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در شهرستان بروجرد رفتیم بعد از سخنرانی معظم له یکی از طلبه ها از ایشان سوالی کرد:آقا! می گویند شما سفیانی را دیده اید و گفته اید الان در سوریه است آیا این مطلب راست است یا نه؟ایشان بلافصله عصبانی شدند و گفتند :من نگفتم سفیانی است گفته ام شخصی با مشخصات سفیانی الان وزیر دفاع سوریه است و من با او ملاقات کرده ام وباتوجه علائم سفیانی و ملا قات من با او احتمال داده ام که سفیانی باشد من وقت ظهور را تعیین نکرده ام ولکن این را بدانید ظهور نزدیک است ان شاء الله.

 


[ یکشنبه 89/7/25 ] [ 12:52 صبح ] [ HM411250 ] [ نظر ]

یکی از نشانه های حتمی ظهور حضرت صاحب(عج)، «خروج سفیانی» است.

سفیانی در روایات این گونه توصیف شده است: مردی است به رنگ سرخ و زرد با چشم کبود؛ در ظاهر ذکر خدا می‌گوید؛ ولی از پلیدترین و کثیف‌ترین مردم روزگار است. حضرت على(ع) فرمود: پسرِ هند جگر خوار – سفیانى- از بیابان بیرون مى آید. او مردى متوسط‌القامت، قیافه‌اش وحشتناک و سرش ضخیم و رویش آبله دارد. اگر او را ببینى، خیال مى‌کنى یک چشمى است؛ او از اولاد ابوسفیان است؛ وى خروج مى‌کند و به کوفه یا نجف مى‌آید و بر منبر آن مى‌نشیند. گروه کثیرى را فریب مى‌دهد و آنان را با خود هم‌دست مى‌نماید و مناطق شام، دمشق، حمص، فلسطین، اردن و قنسرین را تصرف مى نماید. وى گروه بسیارى از شیعیان را به قتل مى‌رساند. سپس از ظهور حضرت مهدى (ع) اطلاع پیدا مى‌کند. لشکرى انبوه به سوى او مى فرستد؛ اما به خود امام دست نمى‌یابد و سرانجام در بیابانى بین مکه و مدینه به زمین فرو مى‌روند.

اصل خروج سفیانى، صرف نظر از ویژگى ها و قضایاى جزئى، امرى مسلم است؛ ولى این که سفیانى کیست و چه ویژگى هایى دارد و چگونه شورش ‌مى‌کند، چندان روشن نیست. در برخى از روایات، از امام على (ع) در مورد نام سفیانى پرسیده شده و حضرت از بیان آن خوددارى کرده‌اند.

به نظر مى رسد، سفیانى فرد مشخصى نیست؛ بلکه فردى است با ویژگى هاى ابوسفیان، که در آستانه ظهور مهدى(ع) به طرفدارى از باطل، خروج مى‌کند و مسلمانان را به انحراف مى‌کشاند.

امام سجاد(ع) مى فرماید: ظهور قائم(ع) از ناحیه خداوند، قطعى و خروج سفیانى نیز قطعى است. در برابر هر قیام‌کننده و مصلحى، یک سفیانى وجود دارد.

امام صادق (ع) مى فرماید: ما و خاندان ابوسفیان، دو خاندانى هستیم که بر سر دین خدا با هم دشمنى داریم. ما سخن خداوند را تصدیق کردیم و آنان تکذیب کردند. ابوسفیان، با پیامبر(ص) مبارزه کرد و معاویه با على (ع) و یزید با حسین‌بن‌على(ع ) به مخالفت برخاستند و سفیانى نیز با قائم(ع) خواهد جنگید.

از امام‌ باقر(ع‌) روایت‌ شده‌ که‌ فرمودند: خروج‌ سفیانی‌ و یمانی‌ و سید خراسانی‌ در یک‌ سال‌ و یک‌ ماه‌ و یک‌ روز است‌ که‌ مانند دانه‌های‌ تسبیح‌ به‌ دنبال‌ هم‌ می‌آیند و جنگ‌ همه‌جانبه‌ای‌ رخ‌ می‌دهد.

سید یمانی، اصالتاً یمنی است و لزوماً در یمن نیست.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 89/7/25 ] [ 12:48 صبح ] [ HM411250 ] [ نظر ]

سفیانی:

در باورهای شیعه، سفیانی از جمله کسانی است که در هنگام ظهور امام زمان شیعیان نقش مهمی برعهده دارد.[?] اسم او «عثمان بن عَنبَسه» و از فزندان ابوسفیان است.[?] در روایات اسلامی او را با صورتی سرخ، پوستی سفید و چشمانی زاغ توصیف کرده‌اند.[?] او از شهرهای روم بپا می‌خیزد و بر گردن‌اش صلیب دارد[?]و از بیابانی به نام وادی یابس که مابین مکه و شام است ظهور خواهد کرد.

نام سفیانی

مشهور آن است که نام سفیانی عثمان و نام پدرش عنبسه می‌باشد.[?] و در برخی منابع نام پدرش عُیَینه آمده‌است.[?][?] اسامی دیگری نیز برای سفیانی در روایت و کتب نقل شده که از آن جمله حرب بن عنبسه، عنبسة بن مرة، عنبسة بن هند، عبداللَّه‏ بن یزید، ابوعتبه، عروة بن محمد، و معاویة بن عتبه‌است.[?][?]

علمای اهل سنت نام کامل او را عبدالله بن یزید می‌دانند.[?]در بعضی روایات نیز او را با لقب صخری منسوب به صخر پدر ابوسفیان نام برده‌اند.[?]

نسب سفیانی

بر اساس اعتقادات شیعه و سنی در آخرالزمان شخصبی به نام خرناس یا عبدالله از سرزمین یابس واقع در اردن خروج خواهد کرد و مناطق پنج گانه سرزمین شام را تصرف خواهد کرد و اوست که با امام مهدی وارد جنگ خواهد شد و در نهایت به دست امام کشته خواهد شد. در بسیاری از احادیث تصریح شده که سفیانی از تبار ابوسفیان، است.[?] همچنین او از سوی پدر منسوب به بنی امیه و از طرف مادر از قبیله? کلب است.[??]

اما در مورد اینکه او از نسل کدامیک از فرزند ابوسفیان می‌باشد، در روایات نقل شده اختلاف است[?]:

  • از نسل خالد بن یزید بن ابوسفیان
  • از نسل عتبة بن ابوسفیان
  • از نسل یزید
  • از طرف پدر از نسل ابوسفیان و از طرف مادر از نسل یزید

سرانجام سفیانی

سفیانی بعد از جنگ‌های مختلف به شام باز می‌گردد اما به دست یکی از سپاهیان امام مهدی دستگیر می‌شود.[??]

سفیانی در روایات

  • در روایتی منسوب به امام زین العابدین آمده‌است[??]: امر قائم از سوی خداوند حتمی است و امر سفیانی تیز از جانب خداوند قطعی می‌باشد. قائم ظهور نمی‌کند مگر پس از آمدن سفیانی.
  • در روایتی منسوب به علی بن ابیطالب در تفسیر آیه? «و لَو تَری إذ فَزِعوا فَلافَوتَ»[??] آمده که لشکر سفیانی به مدینه می‌آیند تا به سرزمین بیداء برسند ولی خدا آن‌ها را در زمین فرو می‌برد.[??]
  • در روایتی منسوب به جعفر بن صادق‏ درباره او آمده‌است: «و سفیانی نیز با قائم پیکار می‌کند»

 منبع:

برگرفته از سایت ویکی پیدیا


[ یکشنبه 89/7/25 ] [ 12:35 صبح ] [ HM411250 ] [ نظر ]

خروج دابه الارض       

دابة به معنای جنبنده و ارض به معنای زمین است. برخلاف آنجه بعضی می پندارند دابه تنها به جنبندگان غیر انسان اطلاق نمی شود بلکه مفهموم وسیعی دارد که انسانها را هم در بر می گیرد. اما تفسیر این کلمه را می توان در دو قسمت خلاصه کرد: 1- گروهی آن را یک موجود جاندار و جنبنده ی غیر عادی از جنس غیر انسان با شکلی عجیب دانسته اند و برای آن عجایبی ذکر کرده اند که شبیه خرق عادت (معجزه) است. این جنبنده درآخر الزمان ظاهر می شود و از کفر و ایمان سخن می گوید و منافقین را رسوا می کند بر آنها علامت می گذارد ( آنها را مشخص می کند). 2- جمعی دیگر به پیروی از روایات متعدد که در این زمینه وارد شده او را یک انسان می د انند که فوق العاده و متحرک و فعال است و یکی از کارهای اصلی اش جدا کردن صفوف مسلمین از منافقین و علامت گذاری آنان است. حتی از پاره ای از روایات برداشت می شود که عصای موسی (ع) و خاتم سلیمان (ع) با اوست. می دانیم عصای حضرت موسی رمز قدرت و اعجاب و خاتم حضرت سلیمان رمز حکومت و سلطه ی الهی است. به این ترتیب او (دابة الارض) یک انسان قدرتمند و افشاگر است. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که در توصیف دابة الارض چنین می فرمایند: «لا یدرکها طالبٌ و لا یفوتُها هارب فتسم المؤمنُ بین عینیه...» او بقدری نیرو مند است که هیچ کس به او نمی رسد و کسی از دست او نمی تواند فرار کند در پیشانی مؤمن علامت می گذارد و می نویسد مؤمن و در پیشانی کافر علامت می گذارد و می نویسد کافر!! او با عصای موسی و انگشتر سلیمان است. از امام صادق (ع) چنین نقل می کنند: «علی (ع) در مسجد خوابیده بود، پیامبر (ص) آن جا آمد و علی (ع) را بیدار کرد و فرمود : « قم یا دابة الارض»! (برخیز ای جنبنده ی الهی !) کسی از یاران عرض کرد ای رسول خدا آیا ما حق داریم یکدیگر را به چنین اسمی بنامیم؟ پیامبر فرمود: نه این نام مخصوص اوست اوست دابة الارض که خداوند در قرآن فرموده : « و اذا وقع القول علیهم اخرجنالهم دابة الارض...» سپس فرمود: ای علی! در آخر الزمان خداوند تو را در بهترین صورت زنده می کند و وسیله ای در دست توست که دشمنان را با آن علامت می نهی. 1 مرحوم ابوالفتوح رازی در تفسیر خود ذیل آیه ی فوق می نویسد: بر طبق اخباری که از طریق ما نقل شده، دابة الارض کنایه از حضرت مهدی صاحب الزمان (ع) است.

 

 منابع 1- بحارالانوار- علامه مجلسی

 

2- منتهی الآمال- شیخ عباس قمی

 

3- نشانه های پایان- علی فاطمیان


[ شنبه 89/7/24 ] [ 3:12 عصر ] [ HM411250 ] [ نظر ]

 

 



 

بعد از بیوگرافی شخصیت دجال به حدیث هایی در مورد زمان خروج این شخیصیت لعن شده میپردازیم.

 خلاصه یبیو گرافی

درروایات اهل بیت(ع) آمده است که در آخر زمان انسانی می آید با مشخصات زیر:
1.دراصل خلقت چشم راست ندارد (حتی گودی حدقه هم ندارد)
2. یک چشم دارد
3. چشم او در وسط پیشانی اوست.
4. چشم او مثل ستاره می درخشد.
5 . چیزی در چشم اوست که گویی آمیخته به خون است. وی در یک قحطی سختی می‌آید ، و بر الاغ سفیدی سوار است»
6-چشمش همچون دانه انگوری است که بر روی آب قرار گرفته باشد»
7. مردی چاق،
8.سرخ ‌رواست
9 باموهای مجعد
10. جادوگر ماهری است که باسحر کاری میکند که مردم سرگین الاغش را خورما ونقل ونبات میبینند ودر دهان خود میگذارند
11.و همراه او دو کوه نان وآب میبینند
12. همراهش باغی وآتشی میبینند که تصور میکنند او خداست واین هم بهشت وجهنم اوست.
13. او رسما ادعای خدایی میکند وبرای اثبات ادعای خود افرادی را میکشد وزنده میکند
(باسحر وجادو به نظر می آورد که کسی را کشته وزنده کرده )
امالی طوسی ص 265 مجلس 10

.................

حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند:
« أیُّهَا النّاسُ ، ما بَعَثَ اللّهُ نَبِیّاً إلّا وَ قَد أنْذَرَ قَوْمَهُ الدَّجّالَ. وَ إنَّ اللهَ قَدْ أخَّرَهُ إلی یَومِکُمْ هذا . فَمَهما تَشابَهَ عَلَیْکُمْ فی أمْرِهِ فَإنَّ رَبَّکُمْ لَیْسَ بِأعْوَرَ إنَّهُ یَخْرُجُ عَلی حِمارٍ عَرْضُ ما بَیْنَ اُذُنَیْهِ میلٌ ! . یَخْرُجُ وَمَعَهُ جَنَّهٌ وَنارٌ ، وَ جَبَلٌ مِنْ خُبْزٍ وَ نَهْرٌ مِنْ ماءٍ ! . أکْثَرُ أتْباعِهِ الیَهُودُ وَ النِّساءُ وَ الأعْرابُ . یَدْخُلُ آفاقَ الْأرضِ کُلَّها إلّا مَکَّهَ وَلا بَتَیْها وَ المَدینَهً وَ لا بَتَیْها فَإنَّهُما مُحَرَّمَتانِ عَلَیْهِ. »
« هان ای مردم ! خداوند پیامبری را نفرستاده جز اینکه قوم خود را از دجال بیم داده است و خداوند او را برای زمان شما ذخیره کرده است. اگر کارهای او بر شما مشتبه شود، این هرگز مشتبه نشود که او کور است و پروردگارتان کور نیست. او برفراز مرکبی می آید که بین دو گوشش یک میل است. او خروج می کند درحالی که بهشت و جهنم را با خود یدک می کشد و کوهی از نان و رودخانه ای از آب را همراه خود حمل می کند. بیشتر پیروانش از یهودیان، زنان و بادیه نشینان است، به همه اقطار و اکناف جهان وارد می شود جز مکه و حوالی مکه و مدینه و حوالی مدینه که هر دو بر او حرام است.»1
و در حدیثی دیگر که بسیار تکان دهنده می باشد رسول گرامی اسلام انکار دجال را کفر دانسته ومنکرین دجال را ازکافرین می دانند چنانکه ابوبکر اسکافی در کتاب فوائد الأخبار از جابر بن عبدالله نقل کرده که گفت:
رسول خدا (ص) فرمودند:
«من کذب بالدجال فقد کفر و من کذب بالمهدی فقد کفر»
« کسی که دجال را تکذیب کند کافر شده و کسی که مهدی علیه السلام را تکذیب کندکافر شده است »2
همچنین در غیبت شیخ از عامر بن واثله از امیر المومنین (ع) روایت کرده که گفت : پیامبر (ص) فرمود:
«ده علامت است که پیش از قیامت باید پدید آید: سفیانی, دجال, دابه الأرض, قیام قائم, طلوع آفتاب از مغرب, فرود آمدن عیسی از آسمان, فرو رفتن زمین در شرق, فرو رفتن زمین در جزیره العرب و آتشی که در قلب شهر عدن بیرون آید و مردم را به محشر سوق دهد.»[3]
منابع

[1] روزگار رهائی, ج2, ص1148 ,ح 1818 : المهدی , ص192 ؛ الزام الناصب , ص74 و صحیح بخاری , ج9 , ص60 – منتخب الأثر , ص572 : سنن ابن ماجه , ج2.
[2] باورداشت مهدویت , ص60 , ح40 : البرهان فی علامات مهدی آخر الزمان (ع) , ص170, باب 12 ,ح2 - روزگار رهائی , ج 2, ص 1159, ح1845 : الروض الانف ,ج2 ص431 و عقد الدرر , ص157.
[3] مهدی موعود (ترجمه بحار الأنوار) , ج 52 , ص984 ؛ ترجمه اعیان الشیعه , ص325 ؛ متن فارسی اثبات الهداه , ص405.

 

خطبه امام علی ( ع ) درباره دجال:
...روزی حضرت علی ( ع ) خطبه خواند پس از حمد و ثنای الهی سه بار فرمود: ای مردم بپرسید از من قبل از آنکه مرا از دست بدهید.
صعصعه بن صوحان ایستاد و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین دجال کی خروج می کند؟
امام فرمود: وقتی مردم نماز را میراندند و امانت را ضایع کردند و دروغ را حلال شمردند و ربا خوردند و رشوه گرفتند. ساختمان‌های محکم ساختند و دین را به دنیا فروختند و سفیهان را حاکم خود کردند و با زنان مشورت نمودند و قطع رحم کرده و پیروی هوای نفس نمودند و خونریزی را کم اهمیت دانستند و علم ضعیف بود و ظلم فخر بود و فرماندهان فاجر بودند و وزیران ظالم بودند و عارفان خائن بودند و قاریان فاسق بودند؛ شهادت ناحق آشکار شد و فجور ( زنا ) و بهتان و گناه علنی شد قرآن ها و مساجد مزخرف شد و منبرها طویل گردید و اشرار گرامی شدند و صف‌ها ازدحام پیدا کرد و قلب‌ها اختلاف پیدا کرد و عهدها شکسته شد و موعود نزدیک شد و زنان به خاطر حرص دنیا در تجارت شریک مردان شدند و صدای فاسقان بلند گردید و حرفشان مورد اطاعت بود و رذل ترین مردم فرانروای آنها بود و مردم بخاطر شر فاجر از اوپرهیز می‌کردند و دروغگو مورد تصدیق واقع شده و خائن امین مردم گردید و .................
و آخرین فرد این دین اولین آن را لعنت نمود و زنان سوار بر زین شدند و زنان به مردان شبیه شدند و مردان به زنان و شاهد شهادت دهد بدون اینکه چیزی دیده باشد و دیگری شهادت به ادای دین دهد بدون آنکه اطلاع داشته باشد و همت مردم برای غیر دین بود و مردم عمل دنیا را به آخرت ترجیح دادند و مردم لباس گوسفند به تن کردند در حالی که قلب هاشان مانند قلب گرگ است.....      (مستدرک الوسائل ج 12 ص 326)

 

 

مطالب بسیار است اما حدیثی آمده که زمان خروج را بعد از ظهور تعیین کرده است و آن حدیث این است

 

آیا خروج دجال از علائم ظهور امام زمان است؟
جواب: نه خروج دجال از علائم ظهور امام زمان نیست بلکه برعکس ظهور امام زمان از علائم خروج دجال است یعنی اینکه دجال قبل از ظهور امام زمان قیام نمی کند بلکه بعد از تشکیل دولت عدل امام عصر قیام می کند پس تا امام زمان قیام نکند اونیز قیام نخواهد کرد.
رسول خدا فرمود: مهدی از فرزندان من قیام می کند خدا امرش را در یک شب اصلاح می‌کند پس زمین را پر از عدل و داد می کند سپس دجال قیام می‌کند.        بحار ج 36 باب 41 ص 301

توضیح
ملاحظه می‌فرمایید:
در این حدیث تصریح شده که پس از آنکه امام زمان قیام کرد وجهان را پر از عدل و داد کردن وقت دجال قیام می‌کند.

 


[ پنج شنبه 89/7/22 ] [ 12:40 صبح ] [ HM411250 ] [ نظر ]

بابا ایولا

ماشدیم ماسونی دیگه همه چی لقب دادن ضد مسیح هو دادن به

آی سایتی که نقد میکنی به گوش باش نظرت را نقد محکمی خواهیم کرد...

 


[ چهارشنبه 89/7/21 ] [ 11:42 عصر ] [ HM411250 ] [ نظر ]

واژه المسیح الدجال (در عربی به معنی مسیح دروغین) ??? سال پیش از اسلام برای ترجمه M???? Dagg?l? از سریانی به عربی استفاده شده‌است. که معادل یونانی آن antichristos و معادل فارسی آن ضد مسیح است.[?] موضوع دجال و مبارزه او با دولت حقه در پایان جهان در منابع مسیحی و اسلامی آمده‌است با این فرق که بعضی رهبر جبهه حق را عیسی و بعضی مهدی می‌دانند. بر اساس روایات اسلام ، سه ساعت از روز«جمعه‏» گذشته به دست کسى که ‏مسیح بن مریم علیه السلام در پشت‏ سرش‏ نماز مى‏گزارد، به قتل مى‏رسد[?]

دجال در مسیحیت:

عبارت دجال در عهد جدید چندین بار تنها در رساله یوحنا آمده‌است. و مقصود کسی است که با مسیح مقاومت یا ضدیت می‌کند. و مدعی آن باشد که خود در جای مسیح است.[?]

در نامه اول یوحنا آمده‌است:دروغگو کیست جز آنکه مسیح بودن عیسی را انکار کند آن دجال است که پدر و پسر را انکار می‌نماید.باز در همان رساله آمده‌است: «شنیده‌اید که دجال می‌اید الحال هم دجالان بسیار ظاهر شده‌اند و از این می‌دانم که ساعت آخر است.» در جای دیگر در همان رساله می‌گوید: «و هر روحی که عیسی مجسم شده را انکار کند از خدا نیست و اینست روح دجال که شنیده‌اید که او می‌اید و الان هم در جهان است.»[?] برخی از علمای مسیحی از جمله صاحب قاموس کتاب مقدس دجال را اسم عام می‌داند و به تصور وی مراد از دجال و دجالان کسانی هستند که مسیح را تکذیب کنند و این معنا از عبارات انجیل نیز استفاده می‌شود. همچنین گفته شده دجال یا ضد مسیح شخصی است که در آخرالزمان قیام کرده و مسیح، رجعت کرده او را از پای در خواهد آورد.[?]

دجال در اسلام:

در اسلام یکی از نشانه‌های دوران ظهور خروج دجال است.موضوع دجال بیش از آنچه در روایات شیعه است از طرق اهل تسنن نقل شده‌است.

ظهور دجال، در کتاب‌های اهل سنت، از نشانه‌های برپایی قیامت دانسته شده‌است ولی در منابع روایی شیعه، از نشانه‌های ظهور به شمار می‌رود. بر اساس آنچه از ظاهر اخبار استفاده می‌شود، دجال فردی است که در آخرالزمان و پیش از قیام مهدی خروج می‌کند و غیر عادی است و با انجام کارهای شگفت‌انگیز جمع زیادی از مردم را می‌فریبد و سرانجام به دست عیسی مسیح در کنار دروازه «در» در منطقه شام به هلاکت می‌رسد.[?]

پیامبر اسلام می‌فرماید:

قیامت ‏برپا نمی‌شود، تا وقتی که مهدی از فرزندانم قیام کند و مهدی قیام نمی‌کند، تا وقتی که شصت دروغگو خروج کنند.[?]

پیشاپیش برپایی قیامت، خروج دجال است و پیش از دجال، سی دروغگو، یا بیشتر خروج خواهند کرد.[?]

دجال در روایات اهل تسنن:

قسمت عمده روایات در مورد دجال را «احمد حنبل»در کتاب «مسند»و «ترمذی»در «صحیح»خود و «ابن ماجه»در «سنن»و «مسلم» در «صحیح» و «ابن اثیر»در«نهایه»از عبدالله بن عمر و ابوسعیدحذری و جابر ابن عبدالله انصاری نقل کرده‌اند.

صدوق در این زمینه می‌گوید: اهل سنت اینگونه اخبار را تصدیق می‌کنند و آن را درباره «دجال»و غیبت وی و زنده بودنش را در این مدت طولانی روایت نموده‌اند.

«صائد بن صید» که در زمان محمد می‌زیسته و محمد او را از مصادیق دجال معرفی کرده‌است و چون بعداً از خروج دجال در آخرالزمان نیز خبر داده بعضیها گمان کرده‌اند دجال موعود همان «صائد بن صید» است و در نتیجه به زنده ماندن و طول عمر او قائل شدند.

بعضی از نویسندگان اسلامی نیز با توجه به ریشه لغت «دجال» آن را منحصر به یک فرد بخصوص نمی‌دانند بلکه آن را عنوانی می‌دانند کلی برای افراد پر تزویر حیله گر و حقه باز که برای فریب مردم از هر وسیله‌ای استفاده می‌منند. دجال شخصی است که حق را با باطل آمیخته و از حق برای راهبرد اهداف شیطانی خود استفاده می‌کند. در منابع اسلامی نیز احادیثی راجع به متعدد بودن وجود دجال نقل شده‌است.

پیامبر اسلام مردم را از دجال می‌تر سانید و فتنه اش را گوشزد می‌کرد و می‌فرمود:

«ایها الناس ما بعث الله نبیا الا و قد انذروا قومه الدجال»

«ای مردم !خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر اینکه قوم خویش را از فتنه دجال بر حذر داشته‌است.»

در حدیث دیگری که از صحیح ترمذی نقل شده‌است پیامبر فرمود:

«انه لم یکن نبی بعد نوح الا انذر قومه الدجال و انی انذر کموه»

«هر پیامبری بعد از نوح قوم خود را از فتنه دجال ترسانده و من نیز شما را بر حذر میدارم.»

از این روایت معلوم می‌شود که در عصر هر پیامبری «دجال»و یا «دجالانی»وجود داشته‌اند که هر پیامبر موظف بود قوم خود را از فتنه آن بر حذر دارد و گرنه معنی نداشت انبیای پیشین مردم عصر خویش را نسبت به فتنه دجالانی که هزاران سال بعد از آنها آشکار خواهد شد هشدار دهند.

در حدیثی که به طریق اهل سنت آمده‌است می‌خوانیم :

«لا تقوم الساعه حتی یخرج ثلاثون دجالون کلهم یزعم انه رسول الله»

«پیامبر فرمود: قیامت بر پا نمی‌شود تا اینکه سی نفر دجالی که خود را پیامبر می‌پندارند ظاهر شوند.»

بالاخره از این احادیث استفاده می‌شود که دجال نام شخص معینی نیست و به هر شخص دروغگو پرتزویر و گمراه کننده اطلاق می‌گردد.

آنچه بر مسلمانان مسلم است، در آخرالزمان همزمان با قیام مهدی شخصی ظهور خواهدکرد که در حیله و تزویر و دروغگویی و حقه بازی و شیطنت بر تمام دجال‌های گذشته برتری خواهد داشت.[نیازمند منبع]

دجال در روایت‌های شیعه:

در روایت‌های شیعه نیز گفته‌های زیادی در مورد دجال به چشم می‌خورد و اینچنین گفته شده آست که وی در زمانی که مردم گناهان زیادی را انجام دهند و نیکی را بد و بدی را نیک بدانند, ظهور خواهد کرد.

از محمد درباره وی چنین گفته شده:[?][??]

« خداوند هیچ پیامبری را به رسالت برنگزید مگر آنکه قومش را از دجال ترسانید و خداوند آن را تا به امروز بر شما تاخیر انداخته و اگر امر بر شما مشتبه شد بدانید که پروردگار شما یک چشم نیست و دجال بر الاغی که فاصله دو گوشش یک میل است خروج می‌کند و بهمراهش بهشت و دوزخ و کوهی از نان و نهری از آب است و بیشتر پیروانش یهود و زنان و اعرابند و به همه کرانه‌های زمین بجز مکه و مدینه و حومه این دو شهر، گذر می‌کند.  »

برخی از ویژگی‌هایی دجال از قول علی نیز ازین قرارند:[??][??]

  • ادعا می‌کند که وی خدا و پروردگار خلایق است.
  • پیروانش اولاد زنا و صاحبان طیلسان سبزند. (پارچه‌ای که بر سر و دوش می‌اندازند)
  • نام وی صائد بین صید است.
  • از شهر اصفهان و از دهی بنام یهودیه (هم‌اکنون بخشی از شهر اصفهان شده است) خروج می‌کند.
  • چشم راستش از اصل خلقت ندارد و چشم چپش در پیشانیش است و مانند ستاره سحر می‌درخشد و بین دو چشمش لفظ کافر نوشته‌شده است به گونه‌ای که هر کسی می‌تواند آن را بخواند.
  • در روبرویش کوهی از دود و پشت سرش کوه سفیدی‌ست که مردم آن را غذا می‌پندارند.
  • بر درازگوشی که هرگامش یک میل است سوار است.
  • در شام و بر سر گردنه‌ای بنام افیق کشته می‌شود.

 

 پانویس:

  1. ? ویکی انگلیسی
  2. ? [(بحار ج 52 ص 195 باب 25) ]
  3. ? قاموس کتاب مقدس، مستر هاکس
  4. ? نامه اول یوحنا ?:?
  5. ? دوم تسالونیکیان ?:?
  6. ? ماهنامه موعود جوان شماره ?? - http://mouood.org/content/view/7369/38/
  7. ? ارشاد، ج‏?، ص‏???
  8. ? بحارالانوار، ج‏??، ص‏???
  9. ? کمال‌الدین و تمام‌النعمه باب 47، ترجمه فارسی جلد 2 صفحه 319
  10. ? بحارالانوار جلد 13 باب 29، ترجمه فارسی با نام مهدی موعود صفحه 32
  11. ? کمال‌الدین و تمام‌النعمه باب 47، ترجمه فارسی جلد 2 صفحه 311
  12. ? بحارالانوار جلد 13 باب 29، ترجمه فارسی با نام مهدی موعود صفحه 25

[ویرایش] منابع

  • کتاب عدل منتظر –گفتار دهم –نوشته داوود الهامی صص ???-???
  • فراماسونری: دجال آخرالزمان
  • ......................................

    تمامی مطالب بالا از وب سایت ویکی پیدیا انتقال داده شده است....

    بنده صرفا جهت بیداری خلق خدا ومطالعه همگان انتقال داده ام

    با تشکر از خواندن شما

     


    [ سه شنبه 89/7/20 ] [ 12:18 صبح ] [ HM411250 ] [ نظر ]
    <      1   2   3   4   5   >>   >
    .: Weblog Themes By WeblogSkin :.
    درباره وبلاگ

    لینک دوستان
    لینک های مفید
    EmamHadibanner
    <
    امکانات وب


    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 5
    کل بازدیدها: 184405